16 apr. 2012

Tvångstankar

Låg i gårkväll och filurade lite innan jag somnade...

Läste en blogg om tvångstankar och Yeah..jag har massor!

Den vanligaste är när jag kommer från motorvägen..vår avfart är som en lång kurva ner mot rondellen och nästan varje dag tänker jag :

Tänk om jag glömmer att svänga? Det kommer att göra ont!

Tvångstanke nr 2:
Varje gång pendeltåget är på g in så tänker jag:

Tänk om jag hoppar framför tåget? Det kommer göra ont

När Simon var liten och låg i vagn så tänkte jag rätt ofta :

Tänk om jag tappar vagnen framför tåget?

Så om ni ser en person som står i mitten av perrongen och håller sej fast i en bänk så är det bara jag som har tvångstankar :D

Tvångstanke nr 3 :

Tänk om jag ramlar på kniven när jag bär den från diskmaskinen till lådan? Det kommer göra ont

Tvångstanke nr 4 :

Tänk om jag gasar som fan precis när polisen kommer? Det kommer bli dyrt

Tvångstanke nr 5 :
Tänk om jag ramlar och bryter benet i duschen? Det kommer bli pinsamt när ambulanspersonalen kommer

Jag tror jag behöver terapi..typ NU!

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Haha, låter fullt normalt tycker jag - eller så är jag precis lika sjuk som du *asg*