7 nov. 2012

Gröna vågen?

Varje gång jag åker ner mot Öland och tillbringar några dagar där så får jag alltid en sån längtan efter att köpa ett stort jävla hus på landet,gå ner på halvtid och leka bonde.

Ha några hönor,en get kanske..odla petunior och ta vara på Vildingens uppväxt långt bort i från storstans stress,köer och 7-16-jobb

Jag ser mej själv som nån slags Martha Stewart som helt plötsligt blir hemmapysslig ,intresserad av matlagning och kommer ha det städat och fint hela tiden..

Hahaha ja som om det nånsin kommer att hända men drömma kan man ju ..fast man ska ju aldrig säga aldrig..Ett halvtidsjobb kanske gör så att jag orkar? Vem vet?

Fast drömmarna tar ganska abrupt slut när jag inser att jag skulle få tuppjuck/lappsjuka efter några veckor..Och de där jävla hönorna låter väl en hel del? Och geten lär väl äta petunior?

Och herregud..mer än 5 minuter till en kvällsöppen affär?8 mil till närmaste kläd/sko/valfri affär?

(vi tittade på ett hus i Solstadström när jag fick förra "gröna vågen-suget"..ligger nära Blankaholm..goggla vettja)
Mittemellan Västervik och Oskarshamn..Simon skulle vara tvungen att bli skjutsad tammesjutton överallt och antagligen skulle högstadiet/gymnasiet göra så att han måste bli internat-elev!

Njae va! Han skulle hata oss när han blir 15!
Jag som tyckte Viksjö låg långt bort från allt roligt liksom!


Fast tanken med att gå ner på halvtid leker jag lite med..Går ju hur mycket serier som helst på teve om eftermiddagarna!!!







4 kommentarer:

Vonkis sa...

Oh, då får du berätta för oss hur galna familjerna i Wife Swap!

Unknown sa...

Apselut!

Mamselamsen sa...

Vi gjorde det!Flyttade ut i skogen. Fast... vi gjorde inte det förrän ungarna flyttat hemifrån. Och jag lovar... när vi bodde inne i lilla Emmaboda, var det ett sjuhelvetes skjutsande överallt. När de nådde gymnasiet flyttade vi till Nybban... och de tog sig själva överallt... och det var härligt! Så ge upp drömmen om skogen... men att flytta till en mindre ort och gå ner på halvtid... är ingen tokig idé. Och drar man sig mot... typ där vi bor nu... kostar husen i princip ingenting. Vi fick ju vårt jättestora och totalrenoverade hus för lite drygt 500.000:-... och då ingick åkgräsklipparen.

Anonym sa...

Vi får se..vi filurar vidare..men vi trivs ruskigt bra i Kallhäll och flytta från familj och vänner..njae..
Jag får ta och odla petunior hemma :)

/C