16 jan. 2014

Inget är som väntans tider.

Vi har suttit och filurat på en tillbyggnad på sommarkojan och i går var vi och lämnade in bygglovet till kommunen.

De har handläggningstid på ca 10 veckor men de trodde det skulle gå snabbare än så...

Så den närmsta månaden kommer jag vanka omkring som en äggsjuk höna runt brevlådan

Sen så är det banken som ska flörtas med också..får se hur det blir med det..Skulle behöva låna ca 200`tusen

Själv tillbyggnaden kommer kosta ca 160`tusen med alla markarbeten och dyl och sen så ska det ju isoleras,dras el,tapetseras osv.
Vi kommer ju göra allt själva..Så jag måste börja lära mej det här..är ju sjukt opraktisk  och har tummar mitt i handen i en masse..Mina bästa grenar är hammockhäng och vinpimpling..enda byggandet jag är bra på är tvätthögar samt att jag är motvilligt bra på att måla fönster.

Kanske bäst att ta in Arga snickaren direkt?



Det kommer iaf bli himla bra det här..Blir en tillbyggnad på ca 50 kvm..Lika bra att smacka på när man ändå var tvungen att ansöka om bygglov..

Hur vi än blir kvar på heltid här nere så kommer ju inte Vildingen vilja dela sovrum med sina föräldrar.
Plus att det blir lite extrautrymmen när det kommer ner folk och hälsar på..
Och så blir det kamin..för att det är mysigt att tända en brasa även en sommarkväll...

Fortsättning lär ju följa :D

Nu mer kaffe

Pöss


***********************************

Jag gillar att upprepa mej...Det här inlägget var tydligen nästan identiskt med det förra..Men sån är jag..När jag håller på med nåt blir jag insnöad!

Kan komma med ett boktips för att variera lite

Lev Grossman - Magikern och Magikernas kung..
En vuxen-variant av Harry Potter samt Narnia även om jag personligen tycker att han har rippat lite väl mycket av C.S Lewis.



Helt klart läsvärda!



Inga kommentarer: