9 jan. 2014

Nej men hej på er!

Har legat i halvdvala de senaste veckorna.

Många klämdagar har det varit.

Nu är vi tillbaka i rutinerna igen.
Idag var första skoldagen för den lilla vildingen så upp tidigt och iväg till skolbussen.
Satan vad mörkt det är ute 6.15...

Vi studsade upp *nåja* och filurade med frukost och grejer.Tom Taxen slet sig ur sängen vilket är ovanligt då han har legat och trynat till 11 om dagarna.

Ska man göra ett avslut på 2013 eller är det väldigt..2013?

Det började ju inte så bra det året..
Gick in i väggen pga stress/ångest
Sjukskrivning,psykologbesök osv osv
Flyttade till Öland och är på bättringsvägen

Ja det var 2013 det..

Klart det har hänt mer än så och det har även varit roliga saker men stressen och ångesten är det som har definierat året som gick...Plus att jag klippte av mig allt mitt hår....trimmern bah,2 cm över hela skallen...
Ångest och hårklippning..såååå 2013!

Så blir 2014 bättre?

Klart det blir..
Har saker på g som inte är riktigt 100 % än..får återkomma om det.
Vi bor nere på Öland och snart snart börjar den "riktiga" säsongen här.
Om ca 2 månader så kommer våren och då jävlar är det riktigt gött här nere!man kanske kanske ska pröva golf då?
Håret är för övrigt numera lite mer än 5 cm långt och virvlarna står lite hit och dit men det ser säkert bara lite Stig-Helmer-charmigt ut.FYI



Vi planerar en utbyggnad av huset med ca 30 kvm. Sonen kanske inte vill sova i samma rum som sina föräldrar hur länge som helst..Plus att det kommer bli ett lite större vardagsrum där vi alla får plats regniga dagar...Och den dagen vi flyttar ut i rödhuset får jag skaffa katt..det har maken lovat :)
*sitter jag och blocketknarkar kattungar redan nu? Hell yes!*


Mer inför 2014? Njae...jag vill väldigt mycket men inser mina begränsningar (läs ekonomin samt ork)
Att vinterbona och bygga ut röda huset räcker väl mer än väl va? Ja och jag kanske ska börja skärpa till mej angående hur jag går klädd också...Om jag säger så här: det har varit väldigt slappt sen i november..Idag har jag bh på mej för första gången i år typ....Och jeans...

Gobble gobble


Imorgon ska det börja bli kallt och snöa här nere..Sonen kan knappt vänta..Han fick en snow-kick i julklapp av farmor och farfar.

En snow-kick ska ikke förväxlas med en spark..eller en kick som det kallas på swenglish.
Även fast vi har en spark också..Den är guld värd när det snöar mycket härnere då det sällan plogas ovanför Löttorp som ligger 2 mil härifrån...Att ta sparken eller långskidorna till Ica är jättemysigt :)

Nåväl Yada yada...En snow-kick är en sparkcykel med miniskidor..ni vet sådana där man hade på 80-talet.

På tal om 80-talet så har jag kommit in i ett musiksvep
Nik Kershaw,Chicago,Elton john osv..sånt man lyssnade på som ung...
Jag blev inte hårdrockare förrän jag var 14 Och då kvalade man in om man lyssnade på Bon Jovi iaf i hålan jag växte upp i.

Bon Jovi liksom...Mohahaha...Jag halkade rätt snabbt in på thrash-metal/death-metal men jag är ju lite allätare så jag kan fortfarande stuffa loss till Supremes :D


Jaha det här blev ett rörigt inlägg :D :D


Nu kanske man ska jobba lite

Mer kaffe och Pöss på er


Inga kommentarer: