18 feb. 2011

Meet zee dog!



Japp här har det hänt grejer!

Vi är med hund..En liten tax-kille på 5 månader som heter Knut!

Hämtade honom från hundstallet igår..

Lite chockad är jag fortfarande då det gick väldigt snabbt!
Mailade in en intresseanmälan nu i Onsdags och dom ringde igår på lunchen och ca 17.30 åkte vi därifrån med den här lilla killen!

Han sov hela vägen hem i bilen.Han la en rökare så jag trodde vi skulle avlida när han sov..funderar på att byta namn till Prutten för jäklar det är han bra på!

Väl hemma sen var det utforskningsdags och det var jättejobbigt med trappor men till slut kom han upp och la sej på soffan för en tupplur :)

Han sov hos hos och han ville vara nära nära..gosigt värre faktistk men det var för acklimatisering only...nu i helgen ska han få lära sej att sova i sin bädd på golvet!

Han är en korthårig tax men i mitt tycke påminner han mer om en strävhårig i pälsen..han är helt brun men med en svart rand på svansen..ser ut som han doppat den i färg..gosig och vill gärna vara i knät!

Jag är faktiskt inte helt säker på att jag vill ha kvar namnet Knut..jag kommer nog döpa om honom för han påminner otroligt mycket om en Lukas :)

Vi har helgen på oss nu att vänja oss vid varandra..Det är mej han tyr sej till...Maken tittar han på med en viss skepsis om han inte har en ostbåge i handen vill säga..Vilding går bra...mem men..vi har haft honom mindre än ett dygn!

Nu ligger han på en filt under mitt skrivbord på jobbet och sover
Han har redan smält hjärtan här i byggnaden..byggarbetarna är inte så tuffa som dom ser ut :)

Nope..nu ska jag joppe lite *eller nu ljöög jag* jag ska krypa under skrivbordet och gosa med vovve!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt Underbart!
Klart lillen ska sova i sängen ;)
Perfekt att du kan ha honom på jobbet ju :)
Kramkram!
/G

Unknown sa...

Nackdelen är att lillen är så liten så han kan inte hoppa upp eller ner själv än...Det är ju en tax liksom :)

Japp han ligger under skrivbordet just nu och trynar..får se hur han reagerar när det kommer folk..