6 nov. 2013

Lite blandad kompott

Den där taxen...Han har blivit riktig lantishund han..och jaktinstinkterna har slagit till.

Det är ju rätt många rådjur här uppe och de är aktiva dygnet runt, på somrarna är de mest aktiva på nätterna så han har inte sett dem så ofta,förut har han varit lite skrajsen för de där konstiga "hundarna med vita rumpor som springer så fort" men det har gått över. Nu drar han efter och Matten hon får springa som fan.

Nu är han kopplad på tomten också..till hans stora förtret! Matten tröttnade på att springa skogslopp efter byracka som lyssnar inte alls!

Annars stortrivs han ypperligt
Vi tar en morgonprommis när vi följer sonen till skolbussen sen så hoppar han upp i soffan och sover till 12.
Sen långprommis i skogen,sover lite till och sen hämtar vi Vildingen igen.
Vi är mycket ute på tomten och busar runt!

Sonen stortrivs i skolan,hittat nya kompisar som han chattar med på kvällarna, Han ska tydligen leka med nån på lördag men vet inte riktigt var kompisen bor,vid en bondgård med 2 silos typ är beskrivningen!
Kan bli spännande när vi ska leta oss fram! Bondgårdar finns det ju gott om!

Jag är så fascinerad av att det är gympa 3 gånger i veckan..herregud jag är ju sämst på det där med gympaväskor! Hur ska jag fixa det liksom?

Han är inte van vid att jag purrar honom 6.45 på morgnarna. I Kallhäll bodde vi typ 100 meter från skolan så han kunde gå upp 10 min innan han började.Nu kommer skolbussen 7.30 vid stora vägen så vi måste gå hemifrån en kvart innan.
Fördelen nu är att han faktiskt är trött på kvällarna och somnar rätt omgående när han lägger sig.

Jag då? Trivs jag?

Klart jag gör,
Jag jobbar mellan 8-12
Hinner filura med tvätt,städning och förberedelser av middag innan hämtning så när sonen kommer hem är jag liksom klar med det..Jag tom bäddar sängarna! *infoga ett stort jävla kors i taket här*
Jag och sonen umgås på ett helt annat sätt, vi hinner prata,spela kortspel,spela fotboll och de 2 läxor han hittills haft har gått smärtfritt.

Det är lugnt,tyst,ingen trafik och på molnfria kvällar ser vi vintergatan samt hör havet när det rullar in..

Det är som balsam för själen plus att jag börjar bli en jävel på "finns i sjön"

Minus då? Finns det inga minus med att bo långt ute på vischan?
Klart det gör

Jag saknar Maken..Han kommer vara borta en vecka till så det känns så där men å andra sidan när han väl kommer ner kommer vi ju umgås dygnet runt i en vecka i stället! Det väger upp frånvaron.

Jag saknar mina vänner,klart jag gör,bara svänga förbi på en spontanfika är ju svårt. Men jag kommer åka upp lite då och då..då får jag kramas i massor istället!

Affärer? Njae..Känner inget sug efter det...Var på Ica i söndags och sitter här och drar ut på att åka idag faktistk. Det kanske kan vänta till i morgon eller tills på fredag!
Besök till Kalmar blir i slutet av månaden..kanske..vi får se!

Ikväll ska vi basta..slänga in några klabbar ved och bara njuta.
Tack grannarna för att vi får använda den :)

Nu mer kaffe...Och Jobbe!