20 juni 2011

Den där vikten

Ja man är ju alltid nojjig över vikten!
Man är ju en kvinna stöpt i tidens anda och alla ska se ut som Heidi Klum efter att ha klämt ut några ongar! Smal smal smal
Tidningar försöker övertrumfa sej själva med bantningstips varvat med "må bra med dej själv"-reportage och bilder på kändisar som ooopps har dom celluliter??- Ack ve och fasa!!
Så länge du är smal,glad,kåt och tacksam är det bra liksom!Men du måste ju älska dej själv OCKSÅ men baaara om du är smal för kläderna på de stora kedjorna görs bara till en viss storlek! Är du knubbig och tar en glass på MCd OFFENTLIGT?? Fyyyy dej!Tänk på vikten *pekpinnarpekpinnar*


Satt och kollade på nån repris av visningen på Victorias Secret igår..Jäklar vad de är pinniga..men det är ju tydligen så man "ska" se ut! Noll höfter,noll underhudsfett,sexpack på magen men med stora tuttar och extreeeeemt långa ben!
Ja du tuttarna har man väl..om man tar en behå och fyller den med strumpor :/

Det är dom som sätter standarden och dom ser ut som Barbie hela högen!

Det är så sjukt!

Ser jag ner på mej själv så är jag tjock
Det är fluff på magen,extratuttar,tjocka knän och stabbiga lår..Sen att jag tydligen är smal som en pinne..Ja det ser ju inte jag för mina speglar kommer från Gröna Lund hela högen!Inte fan kommer dom från Victorias Secrets omklädningsrum iaf!

Hur kommer jag från detta tänkande?
Spelar ju ingen roll om det är folk som säger att jag är smal när jag ser mej själv som Jabba the hut i spegeln?

Hur ändrar man standarden?




/fortsätterattjobbapåsjälvförtroendet.

2 kommentarer:

Cissi sa...

Jag tror att de flesta slåss med en taskig självbild. Det bästa är väl att kolla på andra runt omkring sig och inse att de faktiskt ser ut som dig och mig och INTE som Heidi Klum. Och så har jag faktiskt hört killar som dejtat pinnsmala brudar med sillisar som säger att det var det hemskaste de gjort. Beniga att krama och artificiella tuttar att klämma på. De flesta vill nog ha brudar med självförtroende, humor och självständighet för DET är faktiskt sexigt! Jävlar vad sexig du är ;))

Therese sa...

Hittade hit från Ninas blogg och kan inte annat än instämma i dina ord och tankar.
Varför kan man aldrig vara nöjd över sig själv?
Kommer nog kika in här igen.
/Therése