17 juni 2011

Ett inlägg som inte handlar om Öland eller semester!

Tror ni jag lyckas med det?

Den där Vilding..Han fyller ju år snart..hela 8 bast blir han och det är årskurs 2 som gäller när det är skolstart i augusti! *stora killen liksom*

Vad köper man till en grymt bortskämd kille? Bortskämd är han och jag är skyldig!Men han är inte TOK-bortskämd *en dåres försvarstal nån?* Han får inte grejer jämt och vi säger faktiskt nej mer ofta än vad vi säger ja!

Han har inte så mycket grejer kvar längre efter min rensning här förra veckan
Han har lite Pokemons,Bakugans,monstertruckbilar och sen så är det såklart legot.
Sen har han ju alla sina gosedjur..Vildingen är toookig i gosedjur..han älskar mjuka söta små nallar.Hans favorit som har hängt med sen han var 1 år är en Lemur inköpt på Skansen.Den kommer han alltid att ha kvar!


Han älskar ju dataspel men han har ju typ alla battlefield och han har monstertruck-spel..Det är vad han gör när han inte är ute och härjar på sin cykel.

Pussel? Nja..han har inte tålamodet.
Mer lego? Joo kanske.
Kläder? Nej han har så det räcker just nu
Gosdjur? Nej han har 2 säckar!Fast han önskar sej säkert det!
Dataspel? JO det vet jag ju men samtidigt så vill jag ju inte att han ska vara klistrad vid datorn.Okej på sommarhalvåret då är han ute nästan hela tiden men på vintern så är det svårt att hålla honom därfrån..
Ny mobil? Han vill ha en men den förra tappade han i toan och jag vette fan om jag har lust att slänga pengar..ja i toan! Han är en aning slarvig och disträ!


Farmor och farfar ska köpa ordentligt cyklop och snorkel till honom för han älskar att dyka.Det kommer han älska att få men då kommer han bara kunna använda det nere på Öland
Det är jättelätt att köpa sommarleksaker till nån som är född i Juli men det är just sommarleksaker..jag vill köpa nåt som håller hela året :/

Jag får helt klart filura vidare!

Mer kaffe

****************
EUREKA!

Sonen mumlade om både till mej och sin pappa nu nere på Öland sist att han ville bygga en hundkoja till Lukas!
Så han kommer få hammare,såg,spik och virke i "sommarfödelsedagspresent" och ett Wii-spel som han önskar sej i "vinterfödelsedagspresent"

Problem solved!

3 kommentarer:

Lillasyster sa...

Å andra sidan tröttnar barn ganska fort så varför inte köpa nåt somrigt ändå? Nåt som han kan ha nytta av även nästa sommar, kanske nåt som "bor" i huset på Öland som han kan längta till över vintern. Inga konkreta förslag men ändå ;-)

Unknown sa...

Jag får filura lite..
Sommarleksaker för mej är typ badminton-racketar,uppblåsbara bowlinggrejer,kubbspel och sånt finns ju redan.

Funderar på om jag ska köpa virke åt honom så han kan bygga en koja :)

Cissi sa...

Shit vad svårt! Men du verkar ju ha kommit på en bra lösning så lycka till :)