22 juni 2011

Oi!

En sån där blogg..japp en sån har jag..jag skriver i den också..ibland..nu har jag varit hyfsat flitig men snart kommer den att dö! Ja fast bara i några veckor!
(har jag nämt semestern? *flina*)

Jag måste få taxen att sluta skälla på chefen! Igår skällde han tok och sprang fram och försökte nafsa cheferiet i hälsenorna! Inte bra men jag vet inte vad jag ska göra!
Chefen gör alla rätt by the book,han ignorerar taxen men det hjälper inte!Taxen skäller ändå.Funkar det inte att ha med honom till jobbet så blir det problem!
Sen att ha honom ensam hemma funkar inte heller..inte ens en kvart..och vi övar på ensamhetsövningar jämt!


Han är annars världens mest gosiga tax och i love him.Meeeen det är bara att fortsätta jobba på problemen!

Jaha ja!
Vad rör sej annars i mitt huvud då?
Inte mycket..det är rätt tomt där inne...det är planeringslistor och inköpslistor som gäller..för Öland såklart...Nu när vi blir "egna" så blir det en helt annan sak än att lägga 2000 i en burk och handla gemensamt för 18 pers :)

Excel är bra ba och jag inser att jag blir mer och mer lik min ömma fader som tar planering till en helt ny nivå :)

På jobbet är det lugnt..så skönt efter en hektiskt vinter/vår..jag njuter för fulla muggar av att jag kan vända papper i lugn och ro och har noll dåligt samvete över att det kanske blir några minuter hit eller dit! Jag har ju Luther på axeln i vanliga fall så jag njuter av att inte stressa och ha prestationsångest!

Man kan säga att jag är rätt nerstressad och hyfsat långt i från väggen som jag brukar sniffa på! Jag har skalat bort alla "måsten" hemma också..Det ser för täskigt ut ibland men städa hinner man när det är dåligt väder!

Nu ska jag jobbe lite

Pöss

2 kommentarer:

Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma" sa...

Låter underbart med Öland hörru. Jag gillar Öland, synd att det regna typ heeeela tiden när vi var där förra sommaren! :(

Hmm... din vovve. Men hur gör ni om du inte kan ha honom på jobbet? Hunddagis? Är inte det svindyrt?

Hoppas han snart slutar bita och skälla på chefen. :)

Puss (hmmm... försöker klura ut när jag ska hinna hämta soffan... klur klur)

Unknown sa...

Jo hunddagis måste det ju bli då..men vi fortsätter att träna..på måndag kör vi ny approach
Chefen kommer välta Taxen när han mopsar för att se om det är nån slags dominans-grej!

Vi är inte hemma i helgen men kanske nån gång under veckan?Nån vardagskväll?

Pöss