14 okt. 2013

Det börjar ju närma sig

2 veckor kvar typ..och paniken kryper på...

Jag har knappt packat nånting känns det som även om vi har rensat massor och varit till tippen i flera omgångar..

Den här veckan ska jag börja ta tag i sonens rum..om jag tar mej över tröskeln that is!
Han är inte så bra på det där med städning den unge herrn.
Jag tror det kommer efter läxor på hans "inte-favoritsysslor-lista"

Jag är inget större fan av städning jag heller..ett nödvändigt ont och jag lägger mej hellre och läser faktiskt.Så jag förstår honom och tjatet kanske inte är så intensivt från min sida just när det kommer till det.

Haft en as-kalas helg
I fredags var jag ute och käkade middag med styrelsen och hade "Vision 2014"


I lördags var jag ute med tjejerna,käkade middag,gick på nattklubb och stuffade loss. jag vaknade med lite kopparslagare i går morse måste erkännas..ändå gick det lugnt till med alkoholen..Höll mej från att shotta och drack bara öl.

Slöade och sen var det dags för middag med lilla farfar och resten av familjen i Högdalen.
Mycket trevligt det med..vi blir ju ett gäng när vi samlas hela ligan.

Man kan summera helgen med "Mycket trevlig"

Nu är det en sån här måndag och jag räknade efter på kalendern..10 arbetsdagar kvar för mej. Det är ju ingenting.
Nu jobbar jag deltid så jag är helt ledig på fredagar. from 4 november så jobbar jag mån-fre 8-12.

Det kommer bli as-kalas!Vi har börjat göra upp planer på hur våra veckor ska se ut efter sonens schema.

Fredag slutar han kl 13 och då möter jag upp honom utanför skolan,går till simhallen,simmar,badar,bastar.
efter det blir det bibblan,kondis och sen Ica för lite fredagsshopping. Är det "rätt" fredag så plockar vi upp maken vid bussen på väg hem också..

Onsdagar och torsdagar slutar han vid 3 så då är det mest bara vara hemma,göra läxor,spela spel eller tända upp bastun. (vedeldad bastu..förstå vad härligt!)


Hmm Måste jobba lite..

Pöss!

*****
Updaterad

Jag har precis pratat med sonens skolbuss-chaufför...

Helt fantastiskt...

När dom kommer och lämnar efter skolan så ställer han sig mitt på 136:an och typ "stänger" vägen för trafik,hoppar ut ur bussen och ser till att ungarna inte går över vägen själva

Jag log lite för mej själv när han beskrev det för hur jävla trafikerad är 136:an off season liksom??
Men det bor ändock ca 300 människor i Byxelkrok så nån trafik är det nog...

Men ändå..Snacka service! Och det är ett gäng skolungar i byn iaf så han kommer inte vara helt själv på bussen!






Inga kommentarer: