2 okt. 2013

Men på riktigt?

Skrapa rutorna i början av oktober?

Skjut mej...
Känns som att de kommer bli en lika kall och sketalång vinter som förra året..

Jaja bara att plocka fram vantarna redan nu...Det var ju bara några veckor sen man hasade omkring i flipflops på kvällspromenaden...

Ja flytten börjar närma sig...lite panik har jag allt...men inte så mycket..Jag har landat i beslutet och det känns skönt! Paniken härleder sig till logistik runt flytt samt städning.

Vi var nere nu i helgen på skördefesten och pejlade läget

Vi behöver i stort sett "bara" ha med oss kläder och prylar.

Allt i porslin,sängkläder,handdukar osv finns ju där..

Sonen var förbi skolan och blev nöjd..Bra skolgård och till hans stora lycka så ligger simhallen vägg i vägg så han får simma varannan vecka på gympan..han älskar att simma, och så har de badminton i sporthallen som även den ligger vägg i vägg..

Nu kan jag outa lite mer om vad jag ska pyssla med nere på Öland..Inte velat det förrän det blev 100 % klart.

Jag ska vara kvar på mitt nuvarande jobb och distansa på halvtid.

Jobba 8-12 varje dag och sen var 5 eller 6 vecka åker jag upp och tar en dag på kontoret.

Maken är ju kvar på sitt också och pendlar veckovis..1 vecka i Sthlm och 1 vecka i kroken osv...Så jobbar han ju nu också så det blir ingen större skillnad med att inte ha honom hemma varannan vecka!

Skönt att det löste sig så bra...

Nu kanske man ska jobba lite?

Pöss på er!


Inga kommentarer: