28 okt. 2013

Nära nu...

Det ekar hemma hos mej och det börjar bli väldigt tomt!

Haft en väldigt intensiv helg..

Fredag eftermiddag packade jag Volvon till bristningsgränsen och drog ner mot ön.Som sällskap hade jag en hamster som låg och sov.Inspirerande sällskap verkligen!

Kom ner vid 22.30,fick mat och stupade i säng,några timmar efter mej kom svågern som även han hade packat sin bil + släp knökafullt! *så tacksam för hjälpen*

Vaknade tidigt,tog en kopp kaffe och gick ut,ca 15 grader varmt redan vid 8 på morgonen,spatserade runt och njöt av tystnaden.
Nån timme senare vaknade de andra så då lastade vi av bilarna,käkade frukost och bara flummade runt.
Satte mej sen i bilen vid 12 och körde mot Sthlm.

Jo men det är kul att köra bil.. ca 110 mil på ett dygn..

Kom hem prick en halvtimme innan vi var bortbjudna på middag så jag hann duscha :)

Igår var det flumdag, Maken bakis som en örn och jag lite trött efter några glas rödvin.Men lite nytta hann vi göra

Var över till Mamma och fick använda hennes grovsopsrum för de sista skräpsäckarna.
Tack för det :)

Vildingen fick krama om sin mormor en gång innan flytten.De flyttar också  snart ner mot Göteborgstrakten hon och Pappa B.

Utrangerade mina vinterdäck till dom som bor grannar nere på Öland. Dom åker ner idag och hade plats över i bilen..*perfekt*

Sen dog vi i soffan framför en sån sjuk film, Ronal Barbaren. Dansk tecknad film.
Jag kan inte beskriva den med annat än ett : Se den!

Jaha...2 arbetsdagar kvar på kontoret..Dags att packa ner lite pärmar och annat bra och ha...

Nu ska jag bli lite blödig så om ni inte klarar blödigt får ni sluta läsa nu.

*******

Jag är inte så bra på att prata känslor,eller visa känslor för den delen,eller jo glad kan jag ju visa upp..eller en glad fasad..
En forcerad glättighet medan jag mår skit inombords. En slags variant på frågan "mår du bra? Jajamensan här är det finfint,själv?"
En mur..En skithög mur...som jag knappt släpper in mej själv bakom

Jag kommer sakna mina vänner så jag blöder..Såklart jag kommer göra det!Det kommer riva i hjärtat.Ni kommer fattas mej.
Det är väl självklart även om jag verkligen ser fram emot flytten och det andningsutrymme jag kommer att få.

 Jag förstår att ni tvivlar på att jag älskar er. Men jag gör det.

Herregud jag kan inte ens skriva om känslor utan att det låser sig.




4 kommentarer:

H sa...

Lycka till och hoppas du kommer trivas där nere.
Tänker på dig iaf syster.

Unknown sa...



Ja du lillebror...

Vad ska jag säga?

H sa...

Du behöver väl säga nånting antar jag.
Ville bara att du skulle veta det.

Anonym sa...

Cia hjärtat mitt . När du landat och mår bra i själen så red upp saker med tullerull ... blod är tjockare än vatten . han tog ett steg och det var modigt gjort av tr ... många kramar från en sömnlös och värkande mamma som saknar er men som vet att ni är var en 5 timmarsresa bort ....