9 nov. 2010

BloggeriBloggera!

Det snöar vertikalt just nu..Jag faasar för hemresan från jobbet idag..Stockholmare och den där lilla detaljen med att det blir vinter varje år kommer ju som en total överraskning jämt :)

Jag kör som en gud själv *tiddelipom* ödmjuk är jag också *host host*

Vinterdäck är på och jag har inte bråttom nånstans..så jag är inte så orolig egentligen!

Vad har hänt då? Inte nåt sen vi kom hem typ..Vi StarTrekkar på kvällarna,städar,lagar mat osv osv..

Nu ska jag dricka kaffe

Pöss

***

Hur vet vi att det lackar mot jul här på jobbet?

Jo det rasar in reklam i lådan om diverse julklappar,det rasar in i mailboxen med erbjudanden om julklappar
*över summan 450 som i dag är riktmärket för att inte bli anklagad för mutbrott eller behöva skatta för det*

Och det värsta av allt:

Det ringer enorma mängder av människor från diverse företag som vill kränga på en massa grejer!Dom fixar inte ett "nej tack vi är inte intresserade" utan man måste verkligen lägga luren i örat på dom..
Gaaaah! Jag har inte TID med det här!

Idag ringde det till och med på dörren och där stod det en snubbe med insamlingsbössa!I ett företagsområde rätt långt från Hässelby församling liksom!

-Hej jag är från Hässelby Kyrka och vi samlar ihop pengar åt 10 familjer i Indien!

-Nej men vi löser det där med bistånd på annat sätt...Vi donerar till läkare utan gränser..

-Jaha men dom här 10 familjerna då?Ska inte dom få ha det bra i jul?

- Är dom hinduister?

-Ehh ja

-Problem solved dom firar inte jul! *pang igen med dörren*

Ja jag är elak...Men jag avskyr envetna försäljare!

2 kommentarer:

A Frantic Heart sa...

Hmm...hindu-jul...ja den var väl bra *S*

Unknown sa...

Vet inte om han hade tänkt den tanken själv..
Men på allvar..en kyrka som är ute med en skrammelbössa och tigger i ett industriområde?Och dessutom utan legitimation?

Har dom inte kollekt längre för dom ömma själarna i församlingen?