16 aug. 2011

Släppa på navelsträngen

Sonen har ju fyllt 8 år nu under sommaren..Shiit stora killen..han var 2 när jag började blogga :) Nu början han tvåan och har nästan samma storlek som jag i skor

Han har tjatat hela vårterminen om att han vill ha nyckel så han kan gå hem när han vill från fritids..
Jag ska villigt erkänna att jag har varit mycket ovillig till det helt enkelt för att jag inte anser att min lilla bebis är mogen för att han är ju som sagt min lilla bebis..

Meeeen jag har försökt övertala mej själv att det är dags att linda bort några varv av navelsträngen runt hans hals så i går var vi och gjorde en nyckel åt honom.
Idag följde Maken med till skolan och pratade med dom så de vet vad som gäller!

Jag brukar ringa fritids när jag är på parkeringen hemma och sen tar jag taxen och möter upp honom halvvägs ( vilket är störtlöjligt för det är 70 meter till skolan och inga bilvägar som korsar whatsoever)

Men icke idag..idag ska jag inte ringa alls utan bara åka hem och då ska han finnas där..

Jag är skitnervös..tänk om han blir bortrövad på vägen? Tänk om han slarvar bort nyckeln? Tänk om han bjuder in till FF?

Voi voi!

2 kommentarer:

Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma" sa...

Såå hur gick det för pojken? Hihi, stor kille han blivit... helt sjukt!

KRAM

Cian för slö för att logga in sa...

Gick jättebra..han åt upp glassen framför teve :)