23 aug. 2011

Världens bästa Lukas

Var på unghundskurs igår med Taxeriet.

Vi var ju på valpkurs med samma instruktör och då hade vi ju inte haft Lukas så där jättelänge så när hon sa att han hade blivit mycket lugnare och tryggare sen sist så växte jag säkert 1 meter. Nånting gör vi rätt med vovven och det var så skönt att höra.


Vi har ju lite problem kvar att jobba med som ensamhetsträning då han tvärvägrar att vara ensam hemma *stackars grannar han skäller som fan*
Vi kan ju inte låna Gonzo the grannhund hur mycket som helst heller för
Lukas och en hund till ensam hemma går jättebra och han skäller ingenting men skaffa en hund till?
Njaaa vette fan och maken är INTE pigg på den idèn.Han tycker nog att en tax är tillräckligt :) (fast jag såg en sån söt mops på hundstallet..9 år och ägaren hade inte möjlighet att ha honom)

Jaha YadaYada vad händer annars då?
Inte så mycket,,jag vill renovera eller flytta hahaha
Jag blir så här på höstkanten av nån anledning...rastlös är bara förnamnet!

Meeeen då vi snart åker till Skottland så gäller det att hålla hårthårt i plånboken för jag ska SHOPPA när jag är där :)
Maken har faktiskt sagt att han ska skaffa en kilt..den ska han ha när han tävlar :)

Mamma är i Edinburgh nu och rekar åt oss :) Hon är som jag en liten anglofil

Hepp måste jobba..pöss på er



Inga kommentarer: