18 jan. 2011

Apa

Från i Söndags eftermiddag har jag varit mamma gorilla hemma
(och på jobbet också för den delen)

Vilding hade en kompis hemma och dom drog fram ALLT..
Hela vardagsrummet och hans rum var bombade med lego,prylar,bilar och you name it!

Killarna avlade högtidliga löften om städning innan kompisen skulle hem
Jorå men visst serru...Klockan närmade sej,jag påpekar att det kanske börjar bli lite dags för städning!

Gissa vad min unge kläcker ur sej?

"Men jag kan städa själv sen så kan vi leka fram till att kompisens föräldrar hämtar"

Klart kompisen håller med och säjer: nästa helg kommer ju Vilding till mej.då gör vi likadant!

Då det faktiskt är två sjuåringar som kan tänka själva så gick jag med på det. Dom vet väl konsekvenserna av vad som händer om det inte sker tänkte jag!

*duuuumt*

Kompisen gick hem..Gissa vem som tvärvägrade att städa?
Just det..Vilding aka slöhög och världsmästare på bortförklaringar!

Jag gick i taket och han lovade : imorgon mamma..imorgon efter skolan!

Okej men städar du inte i morgon blir det data-förbud,teve-förbud och allt som är kul-förbud..Jag ställer fan in julen!

Måndag och guess what!
han har med sej en kompis från skolan.
*bara det blir ett inlägg för sej själv..en mamma som säjer..gå hem till dom,gå hem 7 och äter dom innan 7 säj att du är bautahungrig/gråt av hunger så gör jag mej oanträffbar på telefon ok?*

*morr*

Städningen?
som bortglömd va...när kompisen gått hem så var kl 7 och då var han så trött,så ont i magen,så liten och ynklig så han orkade inte städa!Men i morgon minsann skulle han städa!

Han tom gick och la sej skittidigt för att slippa städa...sweet jesus vilken dramatiker jag har fött upp!Han låg i sängen och ylade om att pappa var minsann mycket bättre än vad jag var och hans pappa älskade honom och skulle minsann inte tvinga barn att städa..yyyyyyyl save it for oprah liksom!

Men efter jobbet idag kommer kulmen för apa nås...inte nog med att jag dessutom har två horn på utväxt
(inte i pannan..på varsin sida av hakan beslöt sej hornjävlarna att titta ut på)
Jag håller på att avveckla rökandet också så humöret är ju på en underbart låg nivå!

Gaaaah jag måste ha kaffe!

1 kommentar:

Your Preciousssss sa...

Yaiks...snart kommer lillkorven köra samma stuk. Nu plockar han ibland efter sig (dvs. 3 saker & jag resten).
Barn är underbara *S*...drama på hög nivå va "you don´t love me bröööl"!