11 jan. 2011

Man kanske?

Skulle ta och uppdatera här också?

Jaha...Dag 2 på kontoret efter 3 veckor av flum och frosserier

Varit ledig en hel del och även jobbat hemifrån så man har ju liksom vänt lite på dygnet..typ!
Och vant sej vid att svara i telefon iförd pyjamas..Hur nice som helst..

Nu börjar det som tydligen kallas oxveckor enligt gamla bondepraktikan.

Långa mörka och utan några som helst röda dagar eller klämdagar..inte ett litet uschligt helgon kunde gå och bli kanoniserad under januari/februari så vi får ha lite kul!
Påsken är typ sen så först i slutet av april kan man se fram emot några lediga dagar igen..

Ja jag kanske gnäller..det tar den här veckan att komma back on track sen så är man van..*men jag kommer nog inte gnälla mindre för det..möjligtvis gäspa mindre*

Mitt nya liv skulle ha börjat igår..nu blev det inte riktigt så men jag skyndar långsamt :)

Nya och nya förresten..skulle sluta äta så jäkla mycket sött och sluta med typ läsk på vardagar..jag nämnde nog nåt om att börja motionera och sluta röka också..

Men vi tar ett steg i taget..vi börjar med sötsakerna..Lördagar only om jag inte har ägglossning,pms eller mens..då är det liksom okej att goffa i sej en 200 gr mjölkchoklad *dvs ca 2 veckor i månaden med min mens-cykel mohahaha*
Huvudsaken är att inte Vilding ser mej goffa Hahahaha...

Motion behöver jag...och jag är mer och mer inne på att skaffa hund så jag måste ut och promenera..jag har liksom inte karaktären själv att ge mej ut i ur och skur!
En liten/mellan storlek på vovve..jag gillar massor av raser så jag har inte bestämt vilken slags hund heller eller om man ska ta valp från uppfödare eller en vuxen från hundstallet!Men hund SKA det bli..då kan jag ju följa med maken till golfbanan som han tjatar om!

Gå ner i vikt behöver jag ju inte utan mer tona muskler och shapa upp..Väger 57 till mina 1.65 cm så bantning är onödig...


Sen så är en make-over av nöden..är lite inne på en frisyr och färg till burret..det blir en kortare Victoria Beckham-bob och så där härligt knallröd som Niinis har..Jag vet inte om jag passar i det men det är ju bara hår.. Det växer ut/går att färga om :)

Nu har jag skulderlångt svart/grått/rött/brunt-slitet burr som jag typ sätter upp i en tofs..Skit-tråkigt!

Det blir dock när lönen kommer...
även om jag helst hade velat springa till frisören typ NU!

Yada yada mycket ytligt som rör sej i den här skallen just nu..fast nu måste jag koncentrera mej på jobbet :)

Pöss på er..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Läser aldrig din blogg nuförtiden ju... :(
Men blev påmind nu så... :)
Oxveckor ja,det borde passa strävsamma oxar som oss hahaha

P&K
Garbo

Fru P sa...

Äääääälskar din blogg! Ett fantastiskt tåg-nöje!!!!

Vi på Kantarellen sa...

Helt klart onödigt med bantning!

Mitt ultimata mål är 58 kilo.... och det kommer jag att må under våren (2 kilo kvar)... och det ska tränas bort.

Bantning är av ondo!

Unknown sa...

Japp bantning är av ondo..så länge man äter lagom så kan man äta allt..

Så Mamselamsen vad tycker du jag ska skaffa för hund? :)

Anonym sa...

Du har verkligen fått talets/skrivandets gåva! Helt underbart att läsa din blogg! Vad beträffar hundvalet så kanske en labrador?
Pöss o kram
Lena

Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma" sa...

OH MYYYY!! En hund.... ja, det är som ett barn att ta hand om sägs det. Tur att inte jag fått ett sånt infall, Tony skulle straffspöa mig då! :)))

Men då har jag 3 barn varav ett minibarn... det skulle vara Tony som fick gå ute och frysa med den där.

TRÄFF SNAAAAAAART!?!?!?!?!

Ditt hjärta ;) sa...

Muhaha...har bittergnällt mig själv om mitt "nya liv"...håller på drar ned på rökat vettu, sötsugen som få...gratis pms tripp konstant!
Funkish sheize-nice...kakadua on crack e säker snällare & sötare än mig just nu!

Cian sa...

Löv you all...

Nina - Jaaa men när? Vi är ju busy ladies hela högen..

Lilla hjärtat ;)
Jag har gett upp idag...idag röks det på och svullas..PMS är bara förnamnet!