17 maj 2011

Musik

Jag älskar musik..Jag måste ha musik jämt och jag ääälskar spotify..där hittar man mycket kul!

När det gäller smaken på musik är det en mycket blandad kompott..man skulle kunna kalla den schitzofren...

Från barndomen har jag med mej bla The Beatles,ABBA,Dolly Parton,The Supremes och Elvis..Mycket 60-tals musik och mina föräldrar var/är mycket musikintresserade
Styvfarsan hade en hel vägg med bara LP-skivor mest country men även guldkorn som ABBA på spanska :)

Sen har vi ju de här klassiska 80-talsbanden från tidiga tonåren
Kim Wilde,Bananarama,Freestyle,Ratata..
Tracks spelades flitigt in på kassett-band




Bagen med Cia Berg följdes slaviskt och det spelades även in där! (tror morsan faktiskt har kvar det videobandet)
Man tejpade upp posters från Okej och var hemligt kär i Anders Tegnèr!( eller njaa..det var väl att ta i..möjligtvis var man småfrälst i han den där Andre från solstollarna)

Sen kom storesyrran hem från Holland med en skiva av U2..O sweet lordilord jag var fast!Ett tag
Sen kom Bon Jovi och man blev hårdrockare

(hårdrockare..hahaha i vår lilla håla blev med automatik hårdrockare om lyssnade på nåt annat än Carola som faktiskt var väldigt poppis just då av nån anledning??)

Jag slog in på hårdrocks-banan och första skivorna som inhandlades för egna pengar blev Ozzy Osbournes Bark at the moon och KIZZ Destroyer!Man började lyssna på Iron Maiden,Metallica,Megadeth och Helloween!(däremot WASP och Mötley var jag inte så inne på..GunsNroses var bra ett tag precis när paradise city kom ut!)

Headbangers Ball med Vanessa Warvick --- > ett under av coolhet!!

(lillsyrran snöade in på New Kids On The Block och vi (jag) mobbade henne hejdlöst..Hon signerad allt med Mrs McIntyre..från minsta papperslapp till prov i skolan)

Flicka möter pojke,pojken var dödsmetallare ( åh hjälp) men även jag lärde mej att lyssna på Morbid Angel,Carcass,Sepaltura,Slayer,Paradise Lost och efter några år lärde jag mej även att kunna höra vad fan det var de sjöng/skrek ;)

Jag gillar fortfarande viss sån musik men jag är nog mer att jag njuter av melodierna än bryr mej om vad de sjunger!

Sen växte jag upp ;)

Började lyssna på brittisk pop
Blur,Suede och Oasis
Sen kom Spice Girls :) och trots att man då var typ 20 så var de coola nog att lyssna på faktiskt!
Man var ute och dansade till Basic element,E-type och annan klubbmusik...

Mitt i all den hör musikaliska röran så höll jag fast vid speciellt Iron Maiden och den melodiösa hårdrocken...och än idag..36 år gammal så går jag på Maidens konserter när jag kan!
(i sommar ska jag till Göteborg för Metallica,Slayer,Megadeth och Anthrax)

Tänker slå ett litet slag för ett järfälla-band som heter Disdained har ni inte hört dom förut så gå klicka på länken...Therese Thomsson som sjunger har en sån grym pipa!


Japp schitzofrena spellistor på Spotify kan man ju sammanfatta hela den här harangen till :)

Gobble gobble man kanske skulle jobbe lite?

Ps.
Sorry sis!
ds.

Inga kommentarer: