26 maj 2011

Vart tar tiden vägen?

Kan inte tiden stanna lite just nu så jag hinner ifatt?

Hinner knappt nånting känns det som..
Städningen hemma?Dröm och glöm liksom
Kanske jag fixar iordning diskbänken efter middagen thats it!

Med huligan-valp och huligan-onge som röjjer hjärndöd hemma,springer in och ut med sandiga tassar/skor kan man dammsuga för att 10 minuter senare känna underbart knaster under fötterna! *skaffa inneskor-note to self*

Och valpen,vad är det med det där kissandet du kör med i tid och otid?Helst på textiler också..kan du inte bara kissa på golvet som andra hundar eller helst ute?
*återigen note to self om inneskor*

Jahapp yada yada!
Nedräkning inför sommarlovet är det minsann också..för ongen that is..en annan ska ju jobba i 6 veckor till *snaaark jag döööör*

Annat kul som händer i mitt liv dårå?
De har kopplat in elen nere i sommarstugan! *yay*
Svevia är på väg för att koppla in vatten och avlopp *whoopwhoop*

Det betyder att i år...kan jag utan att göra mej osams med svärmor
1. Laga mat när jag vill och vad jag vill och åt enbart 5 pers..inte åt 18!
2. Diska när fasiken jag vill
3. Jag kan ignorera smulor på köksbordet
4. Jag kan gå upp mitt i natten och äta
5. Och jag kan gå upp mitt i natten och kissa utan att behöva leta mej över en kolsvart tomt med en massa gropar i för att "smyga" mej in i garaget och störa dom som sover där med toaletten som låter som fan när man spolar /alternativt slipper kissa bakom enen vid tomtgränsen *stickigt*

Vi har ju bott i ett kollektiv nere på Öland,svärföräldrarna är ju bofasta med en massa småhus på tomten och vi har tomten brevid,Det kommer syskon,fastrar,kusiner och bekanta och alla ska vi vara i ett kök mindre än en Wv Golf känns det som.
Det ska samordnas mat,handlas,lagas och städas! Jobbigt när man är typ nästan 20 pers samtidigt!

Det enda vi inte kommer ha i vårt hus i år är en dusch och en tvättmaskin så då får vi gå över till garaget! Men vi överlever nog det i år :)


Nu ska jag jobbe lite!

Mer kaffe!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Att el, vatten och avlopp är ju toppen! Något man annars är så van att ha måste va jobbigt att vara utan, särskilt som ni har levt under dom där förutsättningarna...massa folk, kan vara kul men drygt att inte kunna få vara för sig själv om man vill.
Åååååh, vad ni kommer ha det underbart där i erat hus!!! *Avis*, men glad för er skull såklart! :-)

Sex veckor går fort men snart är du där och kan njuta för fulla muggar! :-)

Puss

Cian sa...

Ska bli väldigt skönt att bara behöva ta hänsyn till min familj när det gäller mat! :)

Puss tillbaka