23 maj 2011

Road-trip!

Vi tog ju en trip till Ullared och Gekås i helgen!
Hade hyrt ett litet hus över natten och planerna var att shoppa hela lördagen :)

Connektade med varsin WalkieTalkie i bilarna så tog vi oss neråt landet :)
Jag satt på passagerar-sidan och lekte polis :)
-Tillsats-styrkan anropar blå örnen kom! (vi kom på kanske sen att det heter insats-styrkan)
Jättebarnsligt men kul! :)

Efter ett pitstop på bolaget i Gränna ( där vi förövrigt hittade massor av hus vi ville köpa) och race uppför världens brantaste parkering så åkte vi neråt igen

Hann tom in på Gekås en sväng på fredagen!
Huset var kanonmysigt men så mögligt! Det riktigt slog emot en när man klev in genom dörren!
Summasummarum så var vi allihopa dåliga på lördagsmorgonen..jag var jättesnorig och nös,Yvonne höll på att typ dö med sin hosta och resten av ligan kände också av möglet!...Men så fort vi kom ut ur huset blev det mycket bättre!

In på Gekås..som de rutinerade (höhö) shoppare vi är så parkerade vi kundvagnarna och sprang omkring med kundkorgar och gick och tömde allt eftersom!
Hittade allt möjligt smått och gott..Kallingar och strumpor till Maken och Vilding och sen lite grejer till öland,hundprylar och lite annat kul!
Vid 10 käkade vi lunch..då var jag och Becca nästan klara!
Fantastiskt..tyckte inte jag handalade så mycket men kvittot hamnade på nästan 2000)

Ett litet tips om ni ska ner ett gäng och handla..försök inte hålla ihop där inne..Spring omkring själva och bestäm en mötesplats istället!
Sen när alla var klara ( vi var 6 pers som åkte ner) så satt vi utanför,käkade glass och sprang lite i de andra affärerna!*flumflum* det var rätt skönt att varva ner efter rätt hektiska gekås (underdrift) och sen rullade vi hem igen!

Hemresan var rätt odramatisk..stannade för chaufförsbyte på Burger King i Mjölby,
Där rök Ullaredskvittot för toan jag var på hade inget toapapper :/
(too much info kanske)

Kom hem ,duschade,sov! Det var den lördagen!

Söndagen var skön,Maken drog iväg tidigt och golfade,Vilding flummade omkring hemma på gården med sina kompisar och jag låg i en solstol på baksidan och sov!

På kvällen gick vi ner till Bonäsbadet,hade med oss kastspön och stod och kastade lite på en brygga (inte ens en liten mört fick vi),hunden badade och Vilding doppade fötterna!

En rätt skön söndag med andra ord!

Jo på tal om facebook...jag saknar det faktiskt..MEN..nu har det kommit till min kännedom att det har slagits vad om när jag öppnar kontot igen!
Då kan jag ju för fasiken inte öppna NU! Då måste jag ju ge dom en match liksom!

Så man kan säga att ena bonusen är ute ur leken redan
Hon hade sagt att jag skulle öppna igår...
Maken har sagt en vecka..dvs på lördag

Så jag ska slå det! På söndag 0.01 piip så har jag vunnit!

Nu mer kaffe!

Inga kommentarer: