15 sep. 2011

10:årig bröllopsdag idag

Idag för 10 år sen stod vi i Stadshuset i Stockholm och sa ja till varandra...
Vi tog den snabba varianten så blinkade man hade man missat det!

Shit tio år..det är rätt länge..Tennbröllopsdag..och tiden sa bara swosh liksom..

Kommer nästan ihåg det som igår ;)

Vädret var strålande.
Jag hade en tvådelad dress med ett litet släp och en vacker brudbukett som gick i orange.
Hasse hade dagen till ära faktiskt kostym OCH slips som hans mamma tvingade honom att ha!
Becca (som var höggravid med Emilia) och Jörgen var vittnen.
Hasses föräldrar var med och tog en massa kort (synd bara att de ställde kameran på biltaket sen så den försvann)
Morsan var med och kastade ris ( var väldigt glad att det inte var kokt ris som hon hotade med från början)

Ja jäklar..sen hade vi nån slags mottagning hemma där vi käkade lite och sen några veckor efteråt hade vi en rejäl jäkla fest! Vi skippade bröllopsresa (bröllopsnatt fick jag inte heller då maken satte igång att dricka whisky men man kan ju säga att vi redan hade tagit den i förskott)

Vad har då hänt under dessa år? Massor och ingenting..precis som livet med andra ord

Vi fick Världens Bästa Timpetompen aka Vilding aka Simon som fyllde 8 i somras
Vi har köpt tomt på Öland och byggt hus.
Maken har börjat golfa
Jag har skaffat hund aka huligan-limpan
Vi har även hunnit med fiskar,katt och hamstrar (farligt att vara djur hemma hos oss)

Sen har det varit en massa vardagar,jobb och tråk..
Vi har haft toppar och dalar men vi har sällan bråkat faktiskt..Vilket är konstigt då jag har ett rätt häftigt temperament..fast jag är Oxe..jag kan tjura i evighet innan det smäller..Förra hösten gillade jag INTE golfandet!

Jaha Yada Yada...

Nu tog vi ett beslut att ha bröllopsresa till Glasgow lite så där i efterskott ( rätt rejält kanske i efterskott men bättre sent än aldrig) Så om 2 veckor åker vi :)

Damn...10 år..det känns så vuxet på något sätt...man kanske ska inse att man faktiskt är vuxen nu för tiden!

*tar lite hoppsasteg till kaffebryggaren*

Pöss på er

Inga kommentarer: