23 sep. 2011

Förkyld som en gnu

Usch tvi och prosit!

Igår morse vaknade jag av att jag nös och så fortsatte det! Idag är jag snorig,hes och allmänt rugg-ugglig!
Tur att jag alltid blir sjuk lagom till helgerna va? Så jag slipper karensdagar :/

Jaha vad händer i helgen då?

Absooolut ingenting och det är så skönt..
blir en sväng över till den nya brandstationen imorgon på öppet hus och sen till Säby för att glo på hästar och fika på det mysiga cafeet som ligger i anknytning. *kanske kanske blir en sväng till ikea också*

Annars bara flumma runt hemma och packa lite kanske..Regnjacka har jag hört att man behöver i Glasgow ;)

Shit nu börjar det ju närma sej och jag googlar på vad man MÅSTE göra när man är där

Vi åker ju söndag till torsdag så vi hinner nog med en del...annars kan man alltid åka tillbaka :)

Tyvärr så är ju måndagar bank-holidays så då är en del stängt men glo på hus kan man alltid göra

Har en liten excel-lista ;)

AC/DC-utställning i Kelvingrove Park..yay

Endagstur till Stirling Palace och Wallace-monument *bokat på tisdagen*

Whisky-destilleri ( man hoppar tydligen bara på 10:ans buss och åker nån halvtimme :)

SHOPPING...Princes street,Buchanan street osv osv..Glasgow är berömt för sin shopping
Och hoppsan bokade jag ett hotell som ligger hur nära de största köpcentrerna som helst? :)

Sen ska vi knata omkring och bara glo på arkitektur typ (jag.Hasse lär väl spela spel på telefonen eller nåt;)

Det finns en begravningsplats som heter Glasgow Necropolis som ska vara nåt i hästväg
Glasgow Cathedral ska vara ballt
St Mungos Museum of religous art SKA jag gå på....
Alla de tre ligger nära varandra så hasse får väl ta med sej en ljudbok eller nåt ;)

Sen är det en dag i Edinburg och där hinner vi nog bara med Slottet,samt Royal mile ner mot Holyrood Palace men det blir kanon det också!

Vi ska dricka öl och jag får väl lära mej att dricka whisky också antar jag :)

Jahapp..yada yada...

Pöss på er

Inga kommentarer: