8 sep. 2011

Jag avskyr..

En hel del saker men i synnerhet avskyr jag cyklister!

Inte dom här hederliga vanliga cyklisterna utan RACER-CYKLISTERNA!

Ni vet..dom i tajts,aerodynamisk cykelhjälm och oranga skyddsbrillor som susar fram på cykelvägarna alternativt bilvägarna och ger fan i varenda trafikregel som finns!

När dom är på bilvägen så ska de ligga i mitten dessutom dom jävlarna..
Blir det rött så trampar dom på ändå för dom är ju så snabba *daah*

Har en korsning vid jobbet som bara väntar på att jag ska köra på en sån där!Och i morse höll det nästan på att hända!

Visualisera en väg med cykelbana brevid,korsning med rödljus och en vänstersväng,i vänstersvängen finns det ett övergångställe.

Dom som kommer från mitt håll har grönt ljus en liten stund längre än dom som kommer från motsatta hållet för att underlätta vänstersvängen.Vi måste då hålla koll på övergångstället som har grönt..nema problema..ser man nån som kommer knatandes över så stannar man i svängen!Cykelbanan har rött precis som bilarna så man SKA inte behöva ha koll på dom!

Om det inte hade varit för dom djefvla cyklisterna som kommer från det hållet!
-oj oj det är rött tänker dom och svänger in på övergångstället istället för där är det ju grönt.
Och där åker ju jag..som inte såg nån gående när jag påbörjade svängen och därför kör liksom!

KRASH BOM BANG och hjärnsubstans över bilen *yeah right ni tror att den där fjantiga hjälmen skyddar va?* Newsflash for you - Inte när ni kommer i 70 km i timmen nerför en backe och träffar på en bil!

*jo dom kommer upp i dom hastigheterna i en nerförsbacke*

Alltså har man ingen självbevarelsedrift? Och det är ingen isolerad händelse det handlar om här..utan nästa varenda dag.

Jag drar mej för att köra ut i den där korsningen just pga racer-cyklisterna
*läs män i ålder 35-45+*

För händer det en olycka så är det jag som sitter i bilen som per auomatik får skulden samt mår dåligt resten av mitt liv!

I morse kom jag till jobbet skakandes..5 cm från bilen susade han förbi..på övergångstället..Jag mår fan fortfarande dåligt..

Jag behöver en Valium!

4 kommentarer:

Lillasyster sa...

Synd att cyklister inte kan trafikreglerna...

Saxat från Transportstyrelsen:
Det är inte förbjudet för dig som cyklar att korsa en väg på ett övergångsställe, men övergångsstället är tänkt för gående och det är därför olämpligt att cykla där. Om du kliver av cykeln och leder den räknas du som gående och då gäller samma regler som för gående. En cyklande som ändå korsar en väg på ett övergångsställe har alltid väjningsplikt både mot gående och mot fordon på vägen.

Och man kanske skulle upplysa dem om att det göra lika förbaskat ont att bli påkörd av en bil oavsett om det automatiskt blir bilförarens "fel"...

Your Preciousssss sa...

Jag vet Cian, de är SINNESRUBBADE...jag vet inte om de verkligen tycker det är så spännande att leva livet on the edge, men man själv gör det INTE.

Det var som den där dåren som höll på landa på min motorhuv när han kom farande (jag stod still) & DESSUTOM börjar skrika på MIG?! Du vet, det var bara att trycka ned rutan, ge han fingret & fråga om han var normal som slänger sig ut i en korsning & på vilket vis det är mitt fel då jag står stilla i filen men han höll på ramma bilen. Jag stod på RÄTT sida av vägen...håll dig på vänster sida & cykla inte MOT TRAFIKEN DIN RETARD!!!

Men...gud straffar idioter, han skulle cykla vidare & peka fingret åt mig...PANG sa det så ramlade han ;)du må tro jag skrattade så jag grät...pungkross dessutom...ibland är gud god säg som bjussar på sånna dårar

Tess sa...

Men i citatet står det ju klart och tydligt:
"En CYKLANDE som ändå korsar en väg på ett övergångsställe HAR ALLTID VÄJNINGSPLIKT både mot gående och mot fordon på vägen."

Alltså är det enligt transportstyrelsen inte bilförarens fel om det skulle hända nåt!

Jag skulle också skratta så jag grät om det där hände framför mig som det vart för dig. Men samtidigt skulle jag må dåligt ändå. Trots ilska och skadeglädje.
Jobbig känsla. Hoppas jag slipper vara med om nåt sånt.

Cian sa...

karma baby..karma

Dom straffar bilister hårdare då det förutsetts att vi ska ha sån koll helt enkelt..bromsberedskap och allt det där..men jag får nog kolla upp det..