19 sep. 2011

Jag vill

Nu när det är mörkt,regnigt höstigt och en jäkla massa trafikköer så vill jag mer än nånsin flytta till landsbygden och odla hönor!

Det är sanslös..40 minuter till jobbet mot vanliga 15 pga de beslutar sej för att riva upp hela jäkla stan samtidigt.
E18/Hjulstaleden-projektet beräknas bli klart 2015 och det suger hästballe!
Köerna mot jobbet börjar i stort sett redan från Kallhäll och fortsätter heeeela vägen till Rissnekorset..vägarbeten och lägg sen till 17 trafikljus med korta intervaller på det så är det bäddat för kaos!

Vi pratade om det förut jag och maken..flytta till nåt hus utanför Oskarshamn eller så..han kan jobba dagtid på nån golfbana och jag kan jobba halvtid på nån vvs-grossist eller nåt...Kvalitetstid! Samt 2½ timme till Öland istället för 7.
Jag vet att Maken börjar bli lite nojjig över sina föräldrar som är typ 70 båda två och han skulle vilja ha närmare till dom.



Jag vill...

*********



Och efter lite diskussioner med Maken så kan vi..om vi hittar ett jobb till mej..
Han jobbar ju så han kan veckopendla

...(tom hittat ett hus jag vill Haaaa.."bara" 1.2 mille för 165 kvadrat boende
Jag behöver alltså bara hitta ett typ halv eller deltidsjobb nånstans i närområdet :)

Hmmm vet ni hur jävla frestad jag är???? Men vågar jag? Kommer ju ha NOLL socialt nätverk,rycka upp Simon från ALLT osv..

Jag får nog tänka vidare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Livskvalitet Cian skulle inte tveka en sekund!
Simon anpassar sig snabbt o byta ut radhuset i Kallhäll mot denna idyll är inget svårt val.
Se till att förverkliga drömmar nu,vi lever bara nu Cian! :)
Kram Garbo