11 juni 2012

Intensiv vecka bakom mej

Oj oj oj vilken vecka jag har haft.....Fun fun fun all the  way

Förra måndagen så drog jag,Monika och Cicci till Skottland på en överrasknings-resa

Lite bakgrund på det är följande

Vår kompis Cissi ska gifta sej, *ja det är väldigt många Cecilior här*
Andrew är från Skottland och de typ pendlar för C bor i Uppsala där hon pluggar och A i Glasgow.

Vi skulle då anordna en möhippa för henne men hennes skola slutade 25 maj och då drog ju hon till Glasgow och kommer hem ca 1 vecka innan bröllopet i juli
Då är jag på Öland och Cicci i Skåne plus att Cissi lär ju ha en hel del annat att foka på såååå..

Vi bokade flygbiljetter,hotell,konspirerade friskt med A och hans bror och i måndags flög vi ner :)

Landade rätt sent så överraskningen kom på tisdag morgon för henne...
Vi tog en taxi till lägenheten,A släppte in oss och placerade oss i vardagsrummet och gick sen och hämtade Cissi!

När hon såg oss..ja det är svårt att beskriva chocken som stod skriven i hennes ansikte  :D

Chockad,förvånad men väldigt väldigt glad..

Sen hade vi en väldigt trevlig dag på stan med shopping,mat,drinkar och en massa skratt innan det blev champagne och senare middag
På onsdagen var det dags för oss att åka hem men först åkte vi allihop till Edinburgh och käkade lunch med mamma,Börje och Marie ( de flög ner med oss på måndagen men huserade i Edinburgh och skulle åka hem på fredagen) innan det var dags att sätta sej på en flygbuss mot flygplatsen.

Så summasummarum:
En väldigt överraskad Cissi
En väldigt glad Monika
En väldigt glad Cicci och
En väldigt glad Cian
Massa skratt blev det och bröllopet lär bli hysteriskt kul :)

Kom ju hem sent på onsdagen också och på torsdagen var det vanlig arbetsdag så upp kl 5.30 *snaaark*

Meeeen på torsdagen var det även dags för Blodomloppet...
*jag kan omöjligt ha varit nykter när jag tackade ja*


Blev hämtad på jobbet av Helen,in mot stan och ut mot Gärdet
Kl 19 var det vår tur att springa ut och jag är sjukt stolt över mej själv för jag sprang faktiskt halva och sen gick vi väldigt snabbt resten av tiden.Kommer inte riktigt ihåg tiden men den var helt ok för en otränad soffpotatis som en själv..
Roligt var det iaf och vi har beslutat att göra en tradition av det hela och springa nästa år också!

Kom hem sent  *igen* Hade inte träffat sonen i vaket tillstånd sen i söndags..mammahjärtat led!

Fredagen var det skolavslutning för den lilla Vildingen och vi stod i solen och lyssnade på diverse musik från orkestern och kören
När de sjöng Den Blomstertid så fick man verkligen sommarvibbar

Sen iväg till Sollentuna för systerdotters student och utspring och sen smörgåstårta...

Mitt i smörgåstårtan fick jag akut hemlängtan så vi åkte tidigt..

Lördagen firade vi Lillebrors tjej Jannike med tårta,smörgåstårta och annat snarr..Mucho najs!

Söndagen var det brunch med Pappa,Li och resten av La Familia ( 17 pers :) Very najs det med :)

Ja det var min vecka det :)
Nu är det rätt lugnt fram till midsommar...och sen efter det är det en arbetsvecka kvar innan 5 veckors semester!

And  boy do i need it :)

Pöss på er :)


Inga kommentarer: